[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • low-raider
    Ambiente
    • 2011
    • 163
    • Superb II combi (3T5)

    Zamieszczone przez aronus
    Teoretycznie są dostępne takie gumy:

    Ale z tego co się orientuje to chyba nikt jeszcze takiego wynalazku na forum nie testował.
    Mogę Ci zrobić fotkę 1.6 BSE + LPG z tymi dystansami jak na seryjnych sprężynach stoi auto.
    Auto nie jest moje, ale koledze z pracy instalowałem taki wynalazek i w kilku innych autach.
    Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

    Komentarz

    • czernobyl
      L&K
      • 2008
      • 1276
      • Octavia III (5E3)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      low-raider, jeśli masz taką możliwość, to poproszę
      jak rozumiem, to żadnych problemów technicznych z tymi dystansami nie ma?

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez czernobyl
        akurat w moim wypadku +20mm z tyłu zdecydowanie bardziej by się przydało - i pozostaje pytanie do ogarniających sprawy technicznie: czy jest to całkiem bezpieczne tzn. wszystko inne będzie pasować PnP, nie ma szans wysunięcia się itp itd?
        Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia, ja dalem podkladke dodatkowa 8mm i podniosla tyl o jakies 15mm, wiec kup to i odpowiednio doszlifuj bo bedzie koza. O podkladkach z ttki juz pisalem kiedys tutaj.

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Zamieszczone przez Tippo
          Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia
          dzięki - tak to poniekąd z którego opisu zza granicy wyglądało

          muszę zmierzyć, ale jestem prawie pewien, że jeśli tył powędruje mi na pusto ok. 2x20mm to przy obciążeniu będzie gites - wczoraj po zatankowaniu, wsadzeniu dzieciaków i bagaży miałem błotnik z tyłu ledwie odrobinę nad obrysem opony. a sam w trasy praktycznie nigdy nie jeżdżę i do pracy mogę jeździć kozą

          btw. czy dołożenie tych podkładek wymaga robienia potem geometrii?

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez czernobyl
            Zamieszczone przez Tippo
            Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia
            dzięki - tak to poniekąd z którego opisu zza granicy wyglądało

            muszę zmierzyć, ale jestem prawie pewien, że jeśli tył powędruje mi na pusto ok. 2x20mm to przy obciążeniu będzie gites - wczoraj po zatankowaniu, wsadzeniu dzieciaków i bagaży miałem błotnik z tyłu ledwie odrobinę nad obrysem opony. a sam w trasy praktycznie nigdy nie jeżdżę i do pracy mogę jeździć kozą

            btw. czy dołożenie tych podkładek wymaga robienia potem geometrii?
            Teoretycznie nie, praktycznie tak, przynjamniej u mnie wymagalo to niewielkiej korekcji, ale wpire ja obnizalem auto o ponad 60mm.

            Komentarz

            • TwoB
              L&K
              • 2011
              • 1086
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez czernobyl
              czy jest możliwość stwierdzenia producenta i modelu sprężyn w momencie, gdy są zamontowane - gdzie ew. szukać oznaczeń? sprawdziłbym, czy aby na pewno siedzi wszystko tak jak na fakturze z warsztatu a jeśli nie to reklamacja
              Sprężyny Lesjo mają nabite białe numery sprawdź je koniecznie, bo faktycznie dziwna sprawa wyszła u Ciebie po wymianie.
              SATYNOWA O2 Tour
              Z pozdrowieniami
              Bartek

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                Ruscy maja takie podkladki nawet 30mm. Tak tylko zastanawiam sie jak oni to potem montuja, bo sprezyne trzeba chyba scisnac i dopiero wlozyc.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Ruscy maja takie podkladki nawet 30mm. Tak tylko zastanawiam sie jak oni to potem montuja, bo sprezyne trzeba chyba scisnac i dopiero wlozyc.
                  Z tylu w o2 odkrecasz wahacz i samo opada, miejsca jest dosc

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Moze w ten sposob, ale wiem, ze przy dlugiej sztywnej sprezynie HD potem jest problem dogiac taki wahacz znow na miejsce. A tu jeszcze bonusowe 2-3cm :szeroki_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • endryu
                      RS
                      • 2006
                      • 3773
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ruscy maja takie podkladki nawet 30mm. Tak tylko zastanawiam sie jak oni to potem montuja, bo sprezyne trzeba chyba scisnac i dopiero wlozyc.
                      To warto się wspomóc ściągaczem śrubowym.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Moze w ten sposob, ale wiem, ze przy dlugiej sztywnej sprezynie HD potem jest problem dogiac taki wahacz znow na miejsce. A tu jeszcze bonusowe 2-3cm
                        Mozliwe, ale wyjmowanie nawet tych dlugich z pakietu na bezdroza, to tez nie problem.

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez czernobyl
                          ja jestem po pół roku ze sprężynami lesjo (tył: 19, przód: 10)
                          Skoro masz nowe sprężyny, to masz gwarancje :wink: Pomierz wszystko i napisz do producenta reklamacje, a nie ceruj jakimiś podkładkami.

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez leonn
                            Skoro masz nowe sprężyny, to masz gwarancje Pomierz wszystko i napisz do producenta reklamacje, a nie ceruj jakimiś podkładkami.
                            tak zamierzam, jak tylko znajdę fakturę.
                            poza tym mam fakturę z warsztatu na sprężyny + montaż - niby dobrze, ale pewnie musiałbym ze 2 tygodnie trzymać auto na cegłach w celu tzw. rozpatrzenia gwarancji albo zainwestować w jakiekolwiek sprężyny + 2x geometria aby móc jeździć, a to dodatkowe $$$. biorąc pod uwagę cenę nowych sprężyn na tył (~220PLN) lub ww. podkładek (~50), chyba wygodniej jednak mi będzie zainwestować od siebie kilka groszy i tylko na jeden dzień zostać bez auta (albo reklamacja sprężyn -> jak wymienią to sprzedaję i odzyskuję część pieniędzy, albo podkładki - wsadzam i jeżdżę).
                            co do "naprawy" podkładkami - na pewno lepiej byłoby wsadzić idealne sprężyny i zapomnieć. oczywiście rozważam też opcję wsadzenia nowych, porządniejszych sprężyn, tylko boję się trochę, że coś znów będzie nie tak z docelową wysokością tyłu auta :evil:

                            btw. przy okazji rozbierania zawiasu i konieczności zrobienia geometrii, chętnie bym sobie porobił wszystkie elementy gumowo-metalowe z tyłu (120k przebiegu, nic nigdy nie ruszane od nowości). taką listę znalazłem na forum vwgolfv.pl:
                            Wahacz górny poprzeczny(drążek kierowniczy):
                            1K0 501 530 C - prawy LEMFOERDER LMI35464

                            1K0 501 529 F - lewy LEMFOERDER LMI35465 - 113 PLN

                            N 102 112 02 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x90 2szt
                            N 101 064 02 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M12x1,5 2szt

                            N 910 475 02 - Śruba z łbem 6-kątnym(kombi) M14x1,5x95 2szt
                            1K0 505 193 - podkładka 2szt
                            N 104 018 01 - Nakrętka sześciokątna kołnierzowa M14x1,5 2szt

                            Element gumowo-metalowy wachacza wzdłużnego tył:

                            1K0 505 541 D - Lemforder 2992001 - 2 szt
                            N 101 708 04 - Śruba z łbem 6-kątnym M12x1,5x80 2szt
                            WHT 003 468 - Śruba sześciokątna kołnierzowa M12x1,5x25 - 4szt


                            Łącznik stabilizatora tył:

                            1K0 505 465 K -> 1K0 505 465 AA 2szt

                            WHT 000 226 - śruba z gniazdem wielozębnym M10x55 2szt

                            N 102 861 10 - nakrętka M10 kołnierzowa 2 szt

                            Wahacz poprzeczny dolny tył:

                            1K0 505 311 AB - wahacz - Lemforder 36758 01 - 2szt

                            lub Tulejka do wprasowania: Lemforder 29917 01 - 2 szt

                            WHT 000 228 - śruba mimośrodowa M12x97,5 - 2 szt

                            WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt

                            N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt


                            Element gumowo-metalowy wahacza poprzecznego dolnego tył(w zwrotnicy):

                            1K0 505 553 A - 45,17 pln/szt ASO (x2) - Lemforder 27306 01 - 2 szt

                            N 106 286 01 śruba z łbem 6-kątnym M12x1,50x75 2szt
                            N 101 064 02 Nakrętka z samozabezpieczenien M12x1,5 2szt

                            Wahacz poprzeczny górny tył:

                            1K0 505 323 N -> 5Q0 505 323 c - 2szt

                            Tulejki do wprasowania:

                            Lemforder 2991801 i 2991901 - komplet na jeden wachacz

                            N910 475 02 - śruba z łbem 6-kątnym M14x1,5x95 - 2 szt

                            1K0 505 193 - podkładka - 2 szt

                            N 104 018 01 - nakrętka 6-kątna M14x1,5 2 szt

                            WHT 000 227 - śruba mimośrodowa M12x82,5 - 2 szt

                            WHT 000 232 - podkładka mimośrodowa - 2 szt

                            N 101 064 02 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M12x1,5 - 2 szt
                            i teraz pytanie - czy to wszystko, co się zużywa, czy czy coś jeszcze, ew. coś wyrzucić z listy?
                            na trzepakach " wszystko sprawne", ale zdecydowanie na dłuższych łukach czuć, że cośtam z tyłu nie pracuje idealnie, tzn. auto nie jedzie do końca tak, jak powinno

                            Komentarz

                            • aronus
                              Rider
                              • 2008
                              • 643
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Leonn taka reklamacja była by bezpodstawna, bo Czernobyl ma w bagażniku LPG a producent sprężyn nie zakładał takiego dodatkowego obciążenia.
                              Czernobyl przy sprężynach lesjo 20 wszyscy piszą w tym wątku, że mają idealną wysokość. Pytanie tylko, jak z twardością bo z tego co pamiętam to pisałeś że już do twardości lesjo 19 musiałeś się przyzwyczajać. Jeżeli chodzi o podkładki to te z Audi TT to jak dla mnie to nie jest druciarstwo. Z tego co pisze Tippo gdzie dał dodatkową podkładkę 8mm i auto podniosło się o 15mm to teoretycznie te od Audi mając dodatkowe 5 mm gumy powinny podnieść auto o jakiś 10mm a to już jest coś.

                              Komentarz

                              • low-raider
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 163
                                • Superb II combi (3T5)

                                Zamieszczone przez czernobyl
                                low-raider, jeśli masz taką możliwość, to poproszę
                                jak rozumiem, to żadnych problemów technicznych z tymi dystansami nie ma?
                                Tak wygląda z dystansami. Stoi pod górkę, ale mogę poprosić żeby ustawił się na prostym i zrobić zdjęcia z jakąś miarką czy coś.
                                Tak tylko poglądowo.
                                Załączone pliki
                                Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2726
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez czernobyl
                                  na pewno lepiej byłoby wsadzić idealne sprężyny i zapomnieć. oczywiście rozważam też opcję wsadzenia nowych, porządniejszych sprężyn,
                                  Moim zdaniem jest coś nie tak z tymi sprężynami, przecież już raz wymieniałeś, a tego elementu praktycznie się nie wymienia.
                                  Ja po wymianie zapomniałem, że jest problem z tylnym zawieszeniem, a mam Lpg i wożę rowery na haku.

                                  Zamieszczone przez aronus
                                  taka reklamacja była by bezpodstawna, bo Czernobyl ma w bagażniku LPG a producent sprężyn nie zakładał takiego dodatkowego obciążenia.
                                  Ale jego auto z pustymi zbiornikami nie trzyma wymiaru, a wymieniać na markowe sprężyny po to tylko żeby efekt był taki sam jak na wadliwych ori to trochę bez sensu.
                                  Podkładki maja sens, ale nie w przypadku jeśli sprężyny maja wadę i nie trzymają wymiaru po zaledwie 6 miesiącach od załażenia.

                                  Komentarz

                                  • czernobyl
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1276
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    low-raider, dzięki - jako poglądowe wystarczy
                                    leonn znając polskie realia, to stałbym z autem na cegłach miesiąc i przerzucał mailami z producentem/dystrybutorem. na ten moment rozważam, jak sprawić, by było dobrze, a kwestię ~200PLN za sprężyny wolałbym rozważać mając do dyspozycji sprawny samochód.
                                    a w ogóle na ori sprężynach to 100% zbiornika LPG + 1/3benz oznaczała oponę równo z rantem+100% obcier o progi zwalniające, czyli cały czas tył jest sporo wyżej niż był, natomiast przód jest również wyżej(różnica jest większa lub przynajmniej bardziej widoczna na ori springach), co sprawia, że całość mnie trochę martwi, bo na autostradach miewam odczucie bycia "podwiewanym"

                                    btw. da się w ogóle gdzieś w PL kupić te podkładki z audi, czyli 8J0 512 149?

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez czernobyl
                                      na ori sprężynach to 100% zbiornika LPG + 1/3benz oznaczała oponę równo z rantem+100% obcier o progi zwalniające, czyli cały czas tył jest sporo wyżej niż był, natomiast przód jest również wyżej(różnica jest większa lub przynajmniej bardziej widoczna na ori springach),
                                      Moim zdaniem niepotrzebnie wymieniałeś przednie sprężyny, zresztą sam to już zauważyłeś.
                                      Co do tyłu to napisz meila bezpośrednio do Lesjo zobaczysz co Ci odpowiedzą, to nie jest firma kogucik, co by miała klientów olewać.

                                      A te stare ori sprężyny masz jeszcze?
                                      Zamieszczone przez czernobyl
                                      da się w ogóle gdzieś w PL kupić te podkładki z audi
                                      Pewnie w ASO :wink:

                                      Komentarz

                                      • aronus
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 643
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Czernobyl przeanalizuj jeszcze ten wątek:
                                        http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5918179-Best-springs-2013-GLI-!&p=84892158&viewfull=1
                                        Bo z tego co przeskanowałem to tył tego auta podniósł się o 1,5 cm po zastosowaniu podkładek od Audi.
                                        Druga sprawa, że na zdjęciach widać, że stare podkładki były dosyć mocno ugniecione co wskazuje, że przy wymianie sprężyn należy chyba jednak wymienić podkładki na nowe, przynajmniej ja bym teraz wymienił jakbym zmieniał sprężyny.

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Zamieszczone przez leonn
                                          A te stare ori sprężyny masz jeszcze?
                                          niestety - nie upomniałem się po wymianie i przepadły. mój błąd. chyba trzeba będzie się na forumie ogłosić, że kupię ori springi front do BGU/BSE/BCA

                                          coś czuję, że w ASO Audi cena podkładki ~= cena aftermarketowej sprężyny tył :lol:

                                          na tyle, na ile pozwoliła dziś pogoda, kucnąłem i próbowałem sfilmować tylne sprężyny - ale żadnych znaków na nich nie widać, możecie mnie pokierować gdzie szukać ew. śladów znaków producenta?

                                          co do pisania do lesjo - jak tylko się upewnie, że na pewno mam ich sprężyny z tyłu (HGW co tam warsztat zrobił skoro tylko u mnie wygląda tak pokracznie), to na pewno napiszę do nich z podpórką zdjęciową

                                          w ogóle to chodzi mi po głowie myśl, że najlepszym -czysto teoretycznie- setupem na wysokość autka będzie powrót do ori sprężyn z przodu i obecne springi + podkładki z audi z tyłu. przód powinien spaść ze 25-30mm, a tył podskoczyć o 15-20mm i będzie gites

                                          Komentarz

                                          • aronus
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 643
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez czernobyl
                                            coś czuję, że w ASO Audi cena podkładki ~= cena aftermarketowej sprężyny tył :lol:
                                            Czy ja wiem. Sprawdź np w tym sklepie.

                                            Mi cena za jedną podkładkę wychodzi poniżej 20 zł

                                            Komentarz

                                            • czernobyl
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1276
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              znalazłem fakturę i jestem trochę w tej części ciała tam z tyłu - tzn. nie mam modelu sprężyn na fakturze; wlazłem pod auto i kompletnie nie widzę żadnych oznaczeń na nich (ani żadnego tekstowego nadruku, ani też symboli barwnych). proszę nie kopać leżącego i już nie piszcie mi, że powinienem był uważać bardziej przy odbiorze itp itd; w każdym razie mogę sobie reklamować po pół roku od odbioru - będzie moje słowo przeciwko ich, choć oczywiście zostawiłem im numerki sprężyn jakie mają zostać zamontowane i zostałem zapewniony, że tak tak, oczywiście. Mogę tylko zgrzytać zębami, że warsztat, który rzetelnie załatwiał wszystkie moje mechaniczne problemy przez wcześniejsze 9 lat w ostatnim roku porobił mnie -jak się okazuje sporo po fakcie- po raz drugi

                                              teraz mam zgryz - bo z punktu widzenia mojego tyłka (twardość, zachowanie auta - również załadowanego) jest OK, tylko brakuje mi tych 2-3cm z tyłu do góry. cały czas mam dylemacik, czy inwestować w prawilne sprężyny (lesjo 19/20) czy dołożyć te podkładki 29mm.
                                              na pewno przodu ruszał nie będę, bo przyjemnie się obecnie jeździ po krawężnikach bez konieczności ciągłego obchodzenia się jak z jajkiem oraz super jest to, że przód praktycznie w ogóle nie "nurkuje", nawet przy ostrzejszym hamowaniu.

                                              jeśli ktoś to czyta, to bardzo bym prosił o spojrzenie stronę wcześniej i spojrzenie na proponowaną listę części gum - met do wymiany z tyłu, czy to wszystko, czy nie za dużo itp itd. Chodzi mi o to, żeby skompletować wszystkie zabawki do zawiasu, zrobić raz a porządnie, potem geo i cieszyć się jazdą

                                              -------
                                              EDYTKA: kupiłem i zleciłem włożenie podkładek podwyższających +20mm. niestety, po krótkiej jeździe próbnej okazało się, że autko podniosło się znacząco więcej niż o wspomniane 20mm, ale nie to było problemem - na wybojach tył zaczął się zachowywać jak piłeczka pingpongowa (czyżby za wysoko=>powyżej skoku amortyzatora?). w każdym razie zleciłem natychmiastowy demontaż. uboższy o 200pln z portfela jestem mądrzejszy o wiedzę, że ww. podkładki nie bardzo jednak pasują do sprężyn twardszych niż standardowe wynalazki skody :evil:

                                              Komentarz

                                              • sierzant180
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 2

                                                Witam
                                                Posiadam Octavię II Tour Kombi 1.6 z LPG i hakiem. Zamierzam zmienić sprężyny tylne i zastanawiam się nad Monroe 3349 i Lesjofors 4285720. Przewertowałem temat, ale może ktoś jeszcze podsumuje krótko. Generalnie jeżdżę w aucie sam, ale raz na tydzień przewożę 3-4 osoby i jakieś bagaże.
                                                Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
                                                Sierżant

                                                Komentarz

                                                • Adrian
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 662
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  Monroe 3349 będzie lepszy efekt.
                                                  PerfectService by DGW
                                                  Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                                  Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                                  Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                                  Komentarz

                                                  • same_oktany
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 305
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    sierzant180,
                                                    poszło PW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...